QUÈ ESTÀ PASSANT?

La polèmica unió del Trambesòs i el Trambaix, la promesa electoral més contundent dels comuns quan van accedir a l’alcaldia el 2015, està – per desgràcia per a tots – a punt de fer-se realitat.

El govern municipal ha posat el peu a l’accelerador i ja ha iniciat la primera fase, entre Glòries i Verdaguer. Les obres de la primera fase s’han licitat amb un brutal pressupost estimat de 67,8 milions d’euros.

Ens trobem en un moment crític, el devenir en aquests mesos pot comprometre el futur dels pròxims anys de Barcelona. És una obligació ciutadana ser conscients de la gestió que s’està duent i prendre la iniciativa per un canvi. Les pròximes eleccions seran crucials i cal tenir present el succeït.

Obres fins el 2019
Avinguda Diagonal en obres
Avinguda Diagonal en obres

L’alcaldessa Ada Colau ha assegurat que el 2022 serà un any complicat d’obres, i apunta directament a les del tramvia que, de fet, ja ho està sent amb els talls de trànsit que comporta la instal·lació del nou col·lector d’aigües pluvials de la Diagonal, pas previ necessari per a la connexió del Trambaix i el Trambesòs. 

Per tant, segons fonts oficials, la Diagonal estarà potes amunt per obres fins al 2028. A les obres del nou col·lector, que ja tallen l’avinguda entre Roger de Llúria i Aragó, se sumarà des de la tardor la construcció del tramvia. 

HI HA ALTERNATIVA?

Des de l’Ajuntament ens han fet creure que la solució del transport urbà a Barcelona és poder anar directament de Badalona al Baix Llobregat, però no és així. El tramvia, tal com està, ja acompleix la seva funció: acostar la perifèria a la ciutat de Barcelona però no travessar-la brutalment.

El tramvia produirà un impacte urbanístic de tal magnitud que acabarà per sempre més amb la bellesa, la perfecció urbana i el glamour d’una de les avingudes més elegants i admirades d’Europa.

La implantació del tramvia serà l’agressió més gran que mai hagi patit Barcelona perquè és irreversible, un autèntic “crim urbanístic” que un cop comès no té marxa enrere.

Nosaltres ens preguntem: no hi ha una altra opció? No és possible una alternativa menys arrasadora?

Des de fa uns anys per Barcelona hi circulen autobusos d’alta ocupació que consumeixen menys energia i contaminen poc perquè són híbrids i elèctrics, i estan pensats per “donar servei a línies de gran demanda” a tota l’àrea metropolitana.

Barcelona està disposada a gastar-se una xifra multimilionària – de més de 400 mIlions d’euros – per a quatre quilòmetres de tramvia al centre de la ciutat?

Amb tots els diners que el Consistori dirigit per Ada Colau vol destinar a travessar la Diagonal amb el tramvia, quants autobusos d’alta ocupació elèctrics es poden comprar? S’imaginen el extraordinari i massiu servei que donarien? Inigualable per a qualsevol tramvia.

BLOG DE LA PLATAFORMA

El Tram, segle XIX

A finales del siglo XIX y principios del XX cruzaban Barcelona dos líneas de ferrocarril. Una desde la plaza Catalunya hasta Sarrià y la otra por la calle Aragó y…

Un tramvia elitista

Fer la connexió del tramvia per la Diagonal és un gran luxe que beneficia molt pocs. Val 200 milions d’euros fer-ne uns cinc quilòmetres —surt a 40 milions per quilòmetre,…

”Desaconsello el tram”

Si la línia recta és la distància més curta entre dos punts, és lògic que la connexió dels Tram sigui per la Diagonal. Ara bé, al meu parer, desaconsellaria l’actual…

El tramvia de Colau

Quina barra! El ple municipal de Barcelona ha aprovat la unió del tramvia per la Diagonal amb un pacte polític que deixa molt contents Ada Colau i els que li…