BLOG

Tramvia per la Diagonal

ALFONSO DE VICTORIA POU, SANT JUST DESVERN 09/01/2019 00:41 Actualizado a 09/01/2019 00:41 Veig que Colau s’ha apuntat a la tàctica d’autoatorgar-se un arbitrari suport popular a les seves iniciatives. No ha gosat proclamar un 80% de suport a la seva desgraciada idea del tramvia per la Diagonal; s’ha conformat amb un 62,9%, percentatge relativament modest que no arriba a dos de cada tres ciu­tadans. Que tingui la honradesa de Jordi Hereu, que va convocar una consulta popular sobre aquest tema. Tema...

Llegir més

¿Per què odien el bus elèctric? Quim Monzó

La Vanguardia, 8 de gener de 2019 Fa un parell de dies vaig veure, rebotat, un tuit de Janet Sanz (quarta “Tinenta d’Alcaldia” i directora de l’àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat) que deia: “El 63% dels barcelonins volen la ­connexió del tramvia per la Diagonal. Ho demanen universitats, sindicats, les ciutats veïnes... Ho ha votat el Parlament. Hi ha una majoria social que ho reclama. Al gener, ERC i CUP han de desbloquejar la connexió”. Em van sorprendre tres coses....

Llegir més

Tranvía por la Diagonal

ANTONIO SIMARRO, Alella 19/05/2018 00:27 | Actualizado a 19/05/2018 00:27 Sobre el tema del tranvía por la Diagonal y su influencia en el entorno de Barcelona, quisiera añadir que hay varias ciudades europeas –Milán, Zurich, Munich, Estrasburgo, Viena, etcétera– donde el tranvía es un medio habitual de transporte, pero comparando con Barcelona se deben contemplar tres consideraciones. En estas ciudades el tranvía ha sido de forma continua desde principios del siglo pasado un medio de transporte en toda la trama urbana...

Llegir més

“Cui Prodest”?

ALFONS BOSCH És evident que un bus elèctric passant per un camí segregat té els mateixos avantatges que el tramvia i cap dels seus inconvenients. És obvi que la inversió necessària és infinitament més petita. Però també queda clar que alguns grups estan molt interessats a malbaratar en el tramvia uns 200 milions dels contribuents. La pregunta és… per què? Quins són els motius d’aquesta obcecació? Qui es lucra directament o indirecta amb aquest despropòsit? Cui prodest? Els barcelonins no volem...

Llegir més

El ple de Barcelona tomba la connexió del tramvia per la Diagonal

AGÈNCIES - BARCELONA El ple de l’Ajuntament de Barcelona ha tombat aquest matí amb els vots en contra del PDeCAT, Ciutadans, ERC, PP i CUP i a favor de Barcelona en Comú, PSC i el regidor no adscrit, la proposta de protocol del tramvia per la Diagonal que ha presentat el govern d’Ada Colau. L’alcaldessa ha lamentat que els plens “es converteixin en una disputa partidista per davant dels interessos de la ciutat” i ha reiterat que “aquest mai ha estat el...

Llegir més

El tramvia

JOSEP OLIVA Barcelona. Por una parte, a lo largo de las próximas décadas se producirán cambios en varios campos que pueden favorecer, o no, la calidad urbana. Hay que aprovechar los positivos para conseguir que el espacio público sea el reino del peatón acompañado de la reducción del número de coches, la separación efectiva de los carriles para motos y bicicletas, un transporte público con autobuses eléctricos y metro, etc. Así, las calles y plazas serían ámbitos tranquilos y amables, lejos del...

Llegir més

La calle del ferrocarril

MARGARITA SALES CSONKA, Barcelona 11/03/2018 01:53 | Actualizado a 11/03/2018 01:53 Desde hace meses, son muchas las cartas de los lectores a la alcaldesa Ada Colau que concurren en una misma expresión: “Indignación”. Primero, la supermanzana del Poblenou, cuyo proyecto ahora se expande a otras cinco superilles. Indignación por carriles bici en zonas donde no circula ni una bicicleta por hora. De nada sirven las protestas y desacuerdos de los vecinos por los atascos e incremento de la contaminación. Por si...

Llegir més

Quatre alcaldesses

JOAN VERDURA PI, Barcelona 10/03/2018 01:06 | Actualizado a 10/03/2018 01:06 Barcelona i l’Hospitalet tenen l’Ajuntament presidit per una alcaldessa, Ada Colau i Núria Marín. Dues alcaldesses amb objectius diferenciats. Mentre que Marín lluita per soterrar el ferrocarril, Colau malda per implantar-lo en forma de ferrocarril urbà, una línia fèrria que destruirà la Diagonal. Marín afavoreix l’establiment d’hotels de luxe que creen riquesa, prestigi i llocs de treball. Colau, tot el contrari, des del principi del seu mandat va barrar el...

Llegir més

Canviar tramvia per “trambús”

Alfons Bosch Cervelló (Baix Llobregat) Imagineu que pel mateix espai on passa ara el tramvia a Barcelona hi fem passar un autobús elèctric. Obtenim les mateixes prestacions i no li calen vies ni catenàries. Dit d’una altra manera, es tracta de canviar les rodes metàl·liques captives d’unes vies, per unes rodes pneumàtiques molt més pràctiques i versàtils. La despesa, com resulta obvi, és infinitament més petita: no cal cremar desenes de milions d’euros per rebentar els carrers i trinxar el...

Llegir més

El tramvia

JOAN LOSANTOS ANTICH, Montornès del Vallès 05/03/2018 00:49 | Actualizado a 05/03/2018 00:49 Ara no visc a la ciutat de Barcelona, però hi vaig néixer i vaig vuire-hi molts anys. Per això encara em considero barceloní. Respecte a la polèmica sobre el tramvia a la Diagonal (polèmica que no és nova), encara recordo una fotografia, publicada a la revista Destino, de la Diagonal des de la cantonada de passeig de Gràcia i en direcció oest i un peu que deia: “Libre...

Llegir més