Si la línia recta és la distància més curta entre dos punts, és lògic que la connexió dels Tram sigui per la Diagonal. Ara bé, al meu parer, desaconsellaria l’actual projecte per:
1) La dubtosa reducció de contaminació. Segons els estudis de l’Ajuntament, afectaria uns 12.000 vehicles; els estudis de la UB ho redueixen a 2.000. Afegim que “l’optimització” semafòrica del tramvia provocarà una congestió als carrers del voltant.
2) Eficàcia. L’enllaç de barris i ciutats perifèriques és el més adient? Les línies de metro o de Rodalies no són més ràpides?
3) Rigidesa de l’estructura no adequada a les possibilitats tecnològiques. A més del bus elèctric, avui s’experimenten a la Xina trens elèctrics amb rodes de cautxú o a Israel l’asfalt elèctric.
4) Polítics. Produeix tristor veure que determinats projectes es deuen a motius electorals. Sense cap responsabilitat posterior.
5) Econòmics. La relació cost/benefici és molt desfavorable respecte a altres alternatives.
https://www.lavanguardia.com/participacion/cartas/20190202/46160811412/desaconsello-el-tram.html LLUÍS VIRGILI, BARCELONA