Estendre els raïls del tramvia sobre la Diagonal no serà el desastre de proporcions bíbliques que molts profetitzen, però tampoc no servirà per solucionar els problemes de mobilitat i contaminació de Barcelona i la seva àrea metropolitana. A més, la prolongació d’aquest mitjà de transport determinarà la necessària reforma de la singular avinguda.
La segona sessió de la comissió municipal destinada a dilucidar la millor manera de connectar el Trambaix i el Trambesòs va donar ahir nous dubtes sobre la conveniència d’una de les apostes més decidides del govern de l’alcaldessa Ada Colau. Els representants dels grups municipals van tenir l’oportunitat d’escoltar Oriol Clos, exarquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona, José Antonio Acebillo, també exenginyer en cap del Consistori, i Joan Maria Soler, responsable de mobilitat de la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona ( FAVB). En tot cas les posicions polítiques entorn de la qüestió no es van moure ni un mil·límetre. El debat continua enverinat. Se suposa que aquestes sessions estan destinades a il·luminar els regidors. El regidor socialista Daniel Mòdol va resumir la situació amb l’última de les seves frases per al record: “Aquesta sessió ha servit per veure que no hem avançat gens”
Luis Benvenutty