L’Ajuntament sotmetrà el tramvia a un debat tècnic

El projecte d’unió de les dues línies del tramvia se sotmetrà a un debat polític i tècnic que es presumeix molt intens. Tots els grups polítics van aprovar en el ple d’ahir la constitució d’una comissió no permanent, formada per regidors de totes les forces, que analitzarà els pros i els contres d’allargar els raïls sobre l’asfalt de l’avinguda Diagonal, que també ponderarà la possibilitat de recórrer a autobusos elèctrics, que estudiarà totes les conseqüències…

Aquesta iniciativa no va despertar un gran entusiasme entre els regidors de BComú. Una nova discussió sobre el tramvia que podria durar fins a mig any no entrava en els seus plans. Ja estan ben convençuts que la millor opció és allargar el tramvia. Però finalment van donar suport a la fundació de la comissió. Encara que els comuns l’haguessin rebutjada, igualment hauria tirat endavant. Fins i tot els regidors antisistema de la CUP volen participar en aquests debats.

Compte enrere. Ada Colau espera el seu segon fill per a finals d’abril o primers de maig. El d’ahir podria ser el seu últim ple abans de donar a llum (Roser Vilallonga)

I és que un altre dels punts que tindrà en compte aquesta comissió serà la gestió del nou servei de transport, si ha de ser pública, privada, mixta… Els partits polítics podran convidar tots els experts que considerin oportú. El funcionament d’aquesta comissió serà molt semblant a la celebrada per debatre sobre la candidatura de Barcelona als Jocs Olímpics d’hivern, però de ben segur que les discussions hi seran molt més apassionades i intenses.

La tinenta d’alcalde d’ Urbanisme, Janet Sanz, va subratllar que la unió de les dues línies del tramvia “constitueix un projecte de país”, fonamental per rebaixar els nivells de contaminació de tota l’àrea metropolitana. I va afegir, com ja va fer moltes altres vegades, potser d’una manera exagerada, que la seva proposta té el suport de la Generalitat (dilluns passat el conseller de Territori, Josep Rull, va dir que no s’han de menystenir les alternatives al tramvia) i de la ciutadania. “Ara, gràcies a aquest espai tan enriquidor, trobarem el consens polític”, va afegir Sanz. I de la mateixa manera que els comuns estan ben convençuts de la idoneïtat d’enllaçar el Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal, els antics convergents no dubten que el millor per a la ciutat és no estendre més raïls.

“Nosaltres apostem per l’autobús elèctric –va assegurar el portaveu del grup municipal demòcrata, Joaquim Forn–, però no ho fem d’una manera cega i sectària, sinó estudiant els informes. En aquesta proposta recollirem esmenes de diversos grups. Estem proposant un punt i a part per reflexionar i avaluar els costos de cada opció, en lloc de com s’han fet les coses fins ara. En aquests moments no hi ha consens, i hem d’aconseguir-lo per decidir que és el millor”.

Els altres grups van mostrar més ambigüitat. El republicà Jordi Coronas va destacar que les conclusions de massa estudis sobre aquesta qüestió estan determinats pels interessos de qui els encarrega. “Nosaltres estem estudiant els pros i els contres”. Santiago Alonso, de Ciutadans, entén que és aviat per decantar-se. “Hem de millorar el transport públic per lluitar contra la contaminació –va dir Alonso–. Aquesta comissió suposarà un debat molt enriquidor”. Almenys els socis del govern es van voler mullar. “Estem encantats que hi hagi un debat –va assegurar Daniel Mòdol. El PSC donarà suport a un projecte de consens”. El popular Alberto Fernández va recordar que en la consulta del 2010 els barcelonins ja van votar que no volien que es fes res a la Diagonal “El govern de l’alcaldessa Colau, en canvi, sembla que té presa per endavant una decisió irrevocable”. María José Lecha, de la CUP, va dir que calia assegurar-se que els diners públics no serveixin per facilitar negocis privats, que és important fixar-se en la gestió.

http://www.lavanguardia.com/edicion-impresa/20170401/421349741254/lajuntament-sotmetra-el-tramvia-a-un-debat-tecnic.html

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *