Estudi que alerta que la connexió dels tramvies a l’avinguda Diagonal de Barcelona pot empitjorar la qualitat de l’aire i augmentar els temps de desplaçament dels busos.
Objectius
Conclusions
- Des del punt de vista de la mobilitat, els usuaris del tramvia milloren la rapidesa dels desplaçaments.
- En canvi, empitjora el temps de viatge de les línies de bus que creuen la Diagonal, d’alguns moviments de vianants i de bastants usuaris del vehicle privat.
- Des del punt de vista mediambiental, els efectes són negatius sobre la qualitat de l’aire (NOx), fins i tot sobre la mateixa avinguda Diagonal, en augmentar significativament la congestió de vehicles privats.
El RACC assenyala que aquestes conclusions no han format part del debat públic fins ara i demana que es faci un estudi que avaluï tots aquests efectes no desitjats, al detall i amb una visió global, tenint present altres mesures que està previst que s’apliquin simultàniament a la ciutat, com les “superilles”.
Simulacions
L’estudi simula amb detall els canvis en la regulació semafòrica que suposarà la unió dels tramvies, tant al llarg de l’avinguda Diagonal com als carrers que la creuen. També analitza la influència que tindrà la connexió dels tramvies sobre cadascun dels modes de transport (trànsit privat, xarxa d’autobús urbà, vianants i ciclistes) i sobre la qualitat de l’aire.
L’anàlisi s’ha centrat en dues zones diferents de l’avinguda Diagonal: