Mobilitat en la connexió del tramvia per la Diagonal de Barcelona

Estudi que alerta que la connexió dels tramvies a l’avinguda Diagonal de Barcelona pot empitjorar la qualitat de l’aire i augmentar els temps de desplaçament dels busos.

Objectius

La connexió dels tramvies per l’avinguda Diagonal de Barcelona és un dels projectes de major envergadura que té plantejats actualment la ciutat de Barcelona i que afectarà la mobilitat global de tots els ciutadans, tant usuaris de transport públic com vianants, conductors de vehicles privats o ciclistes.El RACC va organitzar el passat mes de maig una Tribuna RACC amb reconeguts experts en mobilitat amb l’objectiu d’obrir el debat, contrastar opinions i impulsar l’anàlisi des del rigor, la transparència i el consens.Amb aquest mateix objectiu, el Club ha analitzat ara 21 cruïlles de l’Eixample per avaluar l’impacte que la unió dels tramvies tindrà sobre la qualitat de l’aire i sobre la mobilitat de diferents mitjans de transport.

Conclusions

L’estudi posa de manifest els següents aspectes:

  • Des del punt de vista de la mobilitat, els usuaris del tramvia milloren la rapidesa dels desplaçaments.
  • En canvi, empitjora el temps de viatge de les línies de bus que creuen la Diagonal, d’alguns moviments de vianants i de bastants usuaris del vehicle privat.
  • Des del punt de vista mediambiental, els efectes són negatius sobre la qualitat de l’aire (NOx), fins i tot sobre la mateixa avinguda Diagonal, en augmentar significativament la congestió de vehicles privats.

Simulacions

L’estudi simula amb detall els canvis en la regulació semafòrica que suposarà la unió dels tramvies, tant al llarg de l’avinguda Diagonal com als carrers que la creuen. També analitza la influència que tindrà la connexió dels tramvies sobre cadascun dels modes de transport (trànsit privat, xarxa d’autobús urbà, vianants i ciclistes) i sobre la qualitat de l’aire.

L’anàlisi s’ha centrat en dues zones diferents de l’avinguda Diagonal:

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *